Den dejligste hund søger det dejligste hjem.

Asasara My Phonetic X-Ray (Gaio). Født den 20.02.2019
Mor: Asasara Jam Jam Pizza (Pizza)
Far: My Trusted Friend Loves Coffee (Coffee)

OPDATERING: Tusind tak for alle jeres MANGE delinger! Pt. Har jeg kontakt med flere interesserede, skulle de alle springe fra skal jeg nok skrive det her.

Jeg ønsker at omplacere Gaio, da vores kemi ikke passer sammen. 
Jeg har givet det mange chancer og forsøgt mange ting, men jeg har ikke den glæde ved at træne med ham og bo med ham, som jeg har ved mine andre hunde, det er noget underligt ukonkret noget, og jeg kan ikke rigtig komme det nærmere, men han fortjener det allerbedste, derfor skal han omplaceres.

Gaio er en fantastisk hund, ingen lig i lasten, ingen spøgelser i skabet, han er IKKE en problemhund på nogen måder!
Nu ønsker jeg at Gaio skal have det bedste forevigt-hjem i hele verden, med en fører som har den helt rette kemi til Gaio og omvendt. 




Vi bor i villa, med have, min mand og min søn på 10 år, og mine to retrievere på henholdsvis 12 og 7 år.

Gaio derhjemme i fritiden:
Gaio elsker at sidde i sin have og kigge på flyvemaskiner og fugle på himlen og mærke duften af omverdenen, han er meget nysgerrig. 
Går der en fremmed hund forbi på vejen, får den at vide at Gaio bor i huset, og at den ikke er velkommen i haven. 

Gaio elsker børn, hunde og fremmede uanset alder og størrelse.

Han ligger helst på gulvet, men kan godt ligge i sofaen eller sengen i kortere tid, han får det hurtigt for varmt.
Han kan godt lide at nusse og kæle, og han giver nogle gode kram og MANGE MEGET våde møs.
Han er dejlig fjollet og stjæler gerne en sok for at lege med den, kaste rundt med den til stor moro for dem som ser på.

Bliver Gaio forskrækket over noget, går han selv hen for at undersøge det nærmere, han hviler meget i sig selv, og har hår på brystet. Et rigtig stærkt sind.

Gaio er vant til campingvogn, på videoen er der flere klip fra udlandet, han er super cool til at komme med rundt, om det er by eller skov gør ikke den store forskel for ham. Første campingferie var i Jylland da han havde boet hos mig i knap 14 dage.

Han er ikke så pjattet med at blive børstet og negleklip, heldigvis har han ikke så meget pels og neglene får han selv lov at slibe på et skærebræt med sandpapir.

Han er ikke SÅ glad for biler, jeg har delvist løst det med flexline, det giver ham lidt ro at han ikke bliver holdt tilbage, han løber ikke ud foran bilerne, men søger væk, i flexline sætter han sig ofte ned og kigger på dem.

På gåture ved stranden, fodboldbanen kommer han hurtig på fløjte, hvis bare belønningen er trækleg med en snor med pels.

Han har ikke været SÅ meget alene hjemme, da han jo er sammen med de andre hunde. Hvis han har fået god motion inden, kan han godt være alene i 4-6 timer i hvert fald.
Gaio hyrder ikke meget, men gerne på min toller når han løber.
Vi har ikke problemer med løbere eller cykler, dem ignorerer han 100%

Træning:
Jeg købte Gaio for at lave DcH program med ham (lydighed, spor, feltsøg og rundering/eftersøgning), planen var også at han skulle lave DKKs lydighedsprogram.

Vi har trænet foundation hos Johanna Allanach, og har efterfølgende gået til begynder LP hos hende. Samtidig med jeg på egen hånd har trænet ham i DcH-spor, feltsøg og rundering. Han vil også være god til nosework. 
Jeg har ingen ide om han vil kunne agility, men jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle kunne blive super til det.

Han er meget rolig, velovervejet i sine bevægelser til træning. 
Momenter skal prøves flere gange før man ser ham udføre dem med stor drift og fart, hvilket jo er klogt nok. Han har ikke, mens jeg har trænet ham, nydt at gentage momenter i det uendelige.. 2-3 gange er MAX, og så melder han ud, eller kvaliteten falder (forståeligt nok).

Han motiveres bedst med trækkelegetøj, gerne med pels.

Han er glad for at bære, uanset hvad det er.

Vi har brugt en del tid på at lave core-træning. Han har en god kropsforståelse og styr på bagben og forben.
Gaio er super til at blive fotograferet, han kan blive, løbe på fri-signal og kommer ved indkald.
Jeg tænker at det er gode egenskaber for en måske kommende agilityhund.


Sundhed
Gaio er passet med vacciner og dyrlægebesøg, han har rabiesvaccine og EU pas.

Da han var 10 uger kom han til skade i haven da vi legede, han kunne kortvarigt ikke støtte på sit højre bagben. Så var der dømt ro og gåture i snor i 14 dage, hvorefter vi langsomt øgede mængden og graden af aktivitet. 
Efterfølgende er vi kommet hos Charlotte Frigast, som løsnede hans korsled. Da han var 6 mdr. fik han røgtenfotograferet sine hofter, korsled og albuer, og alt så flot ud for alderen. Han blev tjekket og fotograferet af Ken Lindeblad i Faxe.

Da han var godt 9 mdr. sendte vi en afføringsprøve til Tyskland, fordi jeg var usikker på om hans tarmbakterier var gode, han har hele tiden haft tendens til lindafføring, ved godbidder, tyggepinde og besøg ved stranden. Desværre viste afføringsprøven at han havde Giardia. De andre hunde i hjemmet er tjekket og har ikke haft det. Gaio har ikke været meget syg, blot tynd mave, ingen diare eller opkast. Han har fået behandling med panacur i 2x5 dage med 10 dages mellemrum.

Udover disse bemærkninger er han sund og frisk!
Fin kontakt. 
Jeg kunne tænke mig et forevigt-hjem til Gaio, gerne med andre hunde som gerne vil lege og løbe med ham, gerne med børn, helst så store at man må kysse på dem uden at de vælter. 
Et hjem med en hundefører med hjertet på rette sted, som har tålmodigheden til at træne ham lidt af gangen, nusse ham på maven, mellem øjnene og på siden, og som vil knuselske hans rolige, venlige og humoristiske gemyt.


Føler du at du bare MÅ møde denne fantastiske hund og lære mere om ham, 
så skriv til mig: Camilla@hundefoto.nu eller
 giv et kald på 31591803 
(hvis ikke jeg svarer så læg en besked eller send en sms)

Kommentarer

Populære opslag